• 0

اینترنت پرسرعت +ADSL2

اینترنت پرسرعت +ADSL2، نسل جدیدی از ADSL معمولی است که جهت برطرف کردن نیاز کسب‌وکارها و مصارف خانگی در زمینه ارتباطات طراحی شده است. در مبادلات و تجارت بین الملل و همچنین مصارف خانگی و کارهای اداری، سرعت حرف اول را می‌زند و کاربران نیاز دارند که بتوانند بدون قطعی و با سرعت بالا با دیگران ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل، خرید اینترنت پرسرعت، یکی از مهم‌ترین نیازهای امروزی به حساب می‌آید. بنابراین، اگر شما هم به فکر خرید اینترنتی پرسرعت از شرکتی مطمئن، با خدمات خوب پس از فروش هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

معرفی اینترنت ADSL

ADSL، نوعی پهنای باند محبوب و قدیمی است و مخفف Asymmetric Digital Subscriber Line می باشد. اتصال اینترنت پرسرعت ADSL ، از طریق ، سیم‌های مسی خطوط تلفن می باشد و عمدتاً برای کاربردهای خانگی و کسب ‌و کارهای کوچک استفاده می‌شود. اینترنت پرسرعت خانگی ADSL ، سرعتی به مراتب بالاتر از سرعت اینترنت  Dial-up دارد.

ADSL، فناوری محسوب می‌شود که بسیاری از ارتباطات اینترنتی را در سراسر جهان هدایت می‌کند. اگرچه فناوری جدید فیبر، امکان اتصال سریعتر به اینترنت را فراهم می‌کند، اما ADSL به دلایلی هم چون مقرون به صرفه تر بودن و انعطاف پذیری، همچنان گزینه محبوب‌تری بین کاربران به شمار می‌آید.

برای استفاده از ADSL  ، همان سیم کشی تلفن خانه کفایت می‌کند و نیازی به سیم کشی جدید نیست. به همین علت، استفاده از آن هزینه کمتری برای کاربر دارد. سرویس ADSL 2  شکلی از سرویس ADSL  می باشد که می تواند پهنای باند بیشتری ارائه دهد .  سرویس ADSL 2  می تواند سرعت دانلود 12 مگابیت بر ثانیه و آپلود 1 مگابیت بر ثانیه را ارائه دهد . همچنین ، از آنجا که این فناوری به غیر از مودم ADSL و خط تلفن نیاز به تجهیزات دیگری ندارد ، نزد کاربران محبوبیت بیشتری دارد. کیفیت سیم ، فاصله تا مرکز مخابراتی و شرکتی که به شما اینترنت ارائه می‌دهد ، نقشی مهم و تعیین‌کننده در سرعت اینترنت خواهد داشت.

آشنایی با فناوری +ADSL2

فناوری +ADSL2 نسبت به ADSL و ADSL 2  پهنای باند بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. سرعت دانلود در سرویس +ADSL2 می تواند تا 24 مگابیت بر ثانیه نیز برسد . همچنین مسافتی که تحت پوشش قرار می‌دهد تا 4.5 کیلومتر می باشد که نسبت به  DSLهای قبلی افزایش چشمگیری داشته است.

این فناوری مانند ADSL 2 از کابل‌های مسی برای انتقال داده استفاده می‌کند و همان طور که گفته شد به غیر از مودم نیاز و خط تلفن به تجهیزات دیگری ندارد.

با استفاده از مودم / روتر  ADSL 2 ، بیش از یک رایانه شخصی یا دستگاه می‌تواند به اینترنت متصل شود. در مقایسه با اتصال استاندارد ADSL، ADSL 2می‌تواند سرعت بالاتری داشته باشد، با این وجود سرعت اینترنت در هنگام استفاده ، وابسته به فاصله از مرکز مخابراتی می باشد. این به‌روزرسانی برای مشاغل کوچک و در حال رشد ایده آل است، به ‌ویژه هنگامی که در نزدیکی مراکز مخابراتی قرار گرفته باشند. همچنین، برای استفاده هایی نظیر کنفرانس ویدیویی، استریمینگ موزیک یا ویدئو و دانلود فایل‌های بزرگ رسانه‌‌ای نسبت به استاندارد ADSL مناسب‌تر است.

مزایای اینترنت +ADSL2

همان طور که گفته شد از مزایای اینترنت +ADSL2 می توان به سرعت ، پهنای باند و مسافت پوشش دهی بیشتر اشاره کرد.

زوج سیم مسی که در خطوط شهری در حال استفاده است در محدویت فرکانسی بین 0 تا 2 مگاهرتز می باشد که پهناى باند 4 کیلوهرتز فقط براى کاربردهاى شهرى تلفن ثابت به کار می‌رود و بیشترین میزان ظرفیتی که هنگام مکالمه معمولی فقط یک پانصدم است محدوده فرکانسی انتقال صدای انسان 300 الی 3400  مگاهرتز است و این در حالی است که DSL انتقال دیتا را تنها روی فرکانس 25 کیلوهرتز الی 1.1 مگاهرتز انتقال می‌دهد.

انتقال دیتا روی خط، سبب شنیدن صدای نویز بر روی گوشی تلفن شده و هنگام زنگ خوردن تلفن ثابت نیز، امکان اختلال در DSL وجود دارد. بهترین راه حل برای برطرف کردن این معضل استفاده از اسپلیتر است. دستگاهی کوچک که با جدا کردن دیتا از صدا مشکل نویز را حل می‌کند.

تنها نقطه ضعف DSL، وابستگی زیاد به مسافت است. حداکثر فاصله مودم +ADSL2 تا مرکز مخابراتی می‌تواند 4.5 کیلومتر باشد. هرچه فاصله مشترک از مرکز مخابراتی دورتر باشد، کیفیت اینترنت نیز پایین‌تر خواهد آمد. به بیان ساده‌تر، در فواصل مکانی با مسافت بیش از 4.5 کیلومتر امکان ارائه اینترنت پرسرعت وجود ندارد.

برای احراز هویت کاربران اینترنت +ADSL2 سرویس‌دهنده نیاز به رمز عبور و نام کاربری دارد. در قسمت تنظیمات مودم همان نام کاربری و رمز عبوری که از سرویس‌دهنده دریافت کردیم وارد می‌کنیم. هنگام ورود به حساب کاربری، شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنتی ابتدا حساب کاربر را بررسی می‌کند تا ببیند اعتبار کافی دارد یا خیر.

در صورت وجود اعتبار کافی اجازه دسترسی به اینترنت برای او فراهم می‌شود. روشن شدن چراغ DSL در مودم ADSL 2+ ، به معنی برقرار شدن ارتباط مودم تا مرکز مخابراتی است. پس از آن نوبت به روشن شدن چراغ اینترنت مودم می‌شود که نشان‌دهنده برقراری اتصال PPPOE و برقراری اینترنت پرسرعت ADSL 2+ است.

تعرفه اینترنت پرسرعت ADSL

تعرفه اینترنت پرسرعت ADSL جهت سفارش اینترنت adsl، در شرکت پیشگامان طبق جدول بالای همین صفحه است.

شرایط اشتراک اینترنت پرسرعت

برخی از مهم‌ترین شرایط اشتراک اینترنت پرسرعت پیشگامان عبارتند از:

مصرف‌کننده مسئول تمامی محتوایی خواهد بود که در فضای مجازی منتشر می‌کند. هر نوع اختلال در شبکه پیشگامان و دیگر شبکه‌ها مسئولیت مدنی یا کیفری برای عامل آن ایجاد خواهد کرد. استفاده از اینترنت قائم به شخص طرف قرارداد است و مصرف کننده نباید حق استفاده از آن را به شخص یا شرکت دیگری واگذار کند.

در صورتی که طرف قرارداد، استفاده از سرویس را به دیگری واگذار کند، مسئول هر نوع استفاده غیرقانونی و غیرمجاز، مصرف کننده خواهد بود.

اگر مصرف‌کننده در شبکه و تجهیزاتی که به وی تحویل شده تغییراتی ایجاد کند، به‌طوری که منجر به خرابی در ارائه سرویس شود و رفع آن خرابی نیاز به حضور کارشناس داشته باشد، از مصرف‌کننده هزینه مجدد گرفته می‌شود.

اتمام ترافیک، منجر به قطع سرویس خواهد شد و راه‌اندازی مجدد سرویس نیازمند پرداخت هزینه از طرف مصرف‌کننده است. کاربر موظف است از نام کاربری و رمز عبور خود نهایت مراقبت را نموده و تمامی مسئولیت ناشی از سوء استفاده از اطلاعات افشا شده، بر عهده مصرف‌کننده خواهد بود.

مصرف‌کننده باید تعهد کند که از ارسال هرگونه spam خودداری کرده و هیچ اقدام و تلاشی برای نفوذ به شبکه سرویس‌دهنده اینترنت و تلاش برای دسترسی بدون مجوز، به اطلاعات خصوصی افراد شرکت‌ها و سازمان‌های داخلی و خارجی انجام نخواهد داد.

کاربر باید به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای پایبند بوده و موارد زیر را رعایت نماید:

  • پرهیز از نفوذ غیرمجاز به مراکزی که با اطلاعات خصوصی و محرمانه افراد و شرکت‌ها سر و کار دارند.
  • پرهیز از هرنوع هک کردن و اختلال در مراکز اطلاع‌رسانی و اینترنتی دیگران یا اقدام برای کاهش کارایی آنها.
  • پرهیز از ارتکاب هر نوع فعل یا ترک فعل مجرمانه منطبق با قوانین نرم افزاری و رایانه‌‌ای موجود در کشور.
  • پرهیز از انجام Voice Termination.
  • کاربر باید اقرار کند که با آگاهی از شرایط لازم اقدام به بستن قرارداد در خصوص دریافت سرویس‌های با سرعت بالاتر از ۱۲۸ کیلوبایت می‌کند.
  • پرهیز از استفاده از IP‌های دیگر.
  • در صورت هرگونه تخلف در زمینه موارد فوق، مصرف‌کننده مسئول خواهد بود.

توجه داشته باشید، تنها مودم‌هایی به صورت تلفنی عیب یابی می‌شوند که مورد تایید پیشگامان باشند. کاربر باید تعهد کند که در صورت مواجهه با هر نوع مشکلی تنها با شماره ۱۵۷۷ تماس میگیرد و درخواست پشتیبانی می‌کند.

نحوه ثبت سفارش و راه‌اندازی اینترنت +ADSL2

خرید و راه اندازی اینترنت پرسرعت +ADSL2 از شرکت پیشگامان مراحل ساده و سریعی دارد که عبارتند از:

تماس تلفنی یا ثبت نام آنلاین

می‌توانید با شماره ۱۵۷۷ تماس گرفته یا در وبسایت ثبت سفارش کنید.

استعلام

در این مرحله کارشناسان بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که مکان مورد نظر شما امکان ارائه سرویس مورد نظر را داشته باشد.

ارسال مدارک

مدارکی که اشخاص حقوقی و حقیقی باید ارائه دهند متفاوت است.

مدارکی که اشخاص حقیقی باید ارائه دهند عبارتند از:

  • نام و نام خانوادگی متقاضی اینترنت پرسرعت +ADSL2 به همراه کارت ملی
  • نام و نام خانوادگی صاحب خط تلفن به همراه کارت ملی ایشان
  • آدرس پستی دقیق، ایمیل و شماره همراه متقاضی

اما مدارکی که اشخاص حقوقی باید ارائه دهند عبارتند از:

  • صفحه روزنامه رسمی شرکت متقاضی
  • نام و نام خانوادگی و کارت ملی نماینده شخص حقوقی
  • آدرس پستی دقیق، ایمیل و شماره همراه متقاضی اینترنت پرسرعت

ارسال کارشناس

این مرحله، قدم نهایی برای پیوستن به خانواده بزرگ پیشگامان است. شرکت کارشناسی به محل اعزام می‌کند تا سرویس +ADSL2 راه‌اندازی شود.